Головна Наша візитка Зворотній зв'язок  

Сила гімназії - у її вчителях, слава - в учнях!!!

 

Батьківські збори у 7-В класі

 

Жити – значить мати проблеми.

Уміти  вирішувати їх – рости інтелектуально

Дж.Т.Гільфорд, психолог

 

 «Конфлікти та шляхи їх вирішення»  така тема була батьківських зборів, які відбулися 12 грудня у 7-В класі. Ці батьківські збори були нетрадиційні, тому що на них було запрошено не тільки батьків, але й учнів.

У теплому родинному колі учні та батьки,  навчалися знаходити правильне рішення конфліктних ситуацій. Тема «батьки і діти» є вічною.

Підтвердженням цього стала «Стіна конфлікту», побудована учнями та батьками. Діти зазначили, що з їхнього боку конфлікт може виникнути із-за:

– перехідного віку, намагання самостійно вирішувати, як одягатися, де перебувати, якими справами займатися, зверхності у поводженні з дорослими,

– невиконаних домашніх завдань, поганих оцінок, прагненні приймати самостійні рішення, навіть якщо вони неправильні.

  

Батьки вказали, що причиною непорозуміння може бути небажання визнати, що дитина дорослішає, побоювання в неспроможності дитини впоратися із завданням, відсутність розуміння між дорослими у вихованні дитини (батько – мати), порівняння поведінки дитини із власною поведінкою у дитячому віці.

Але можна не допустити конфліктності, коли кожен візьме на себе відповідальність: діти будуть вчити уроки, дотримуватись правил поведінки в школі, громадських місцях, розуміти правила ефективного спілкування і виконувати їх; батьки – радитись з дитиною у прийнятті рішень, спільно з дітьми проводити дозвілля, дотримуватися єдиних правил виховання,  спонукати дітей до читання художньої літератури, розмовляти на теми дорослішання.

Батьки та діти познайомилися з методом ігрової психотерапії «шість капелюхів».  Цей метод дає змогу розглядати будь – яку проблему чи конфліктну ситуацію з різних сторін, змінюючи стереотипи мислення, а отже і вчинку. Учасники зборів самі попробували розглянути важливі проблеми, застосовуючи даний метод.

Сподіваємося, що і батьки, і діти не тільки у своїх взаємостосунках будуть використовувати даний метод, а й ефективним він  буде при вирішенні різних життєвих проблем.

 

Який капелюх надінеш, така думка народиться

 

  

 

  

  

 

Попробуйте і ви застосувати метод «шість капелюхів». Кожен колір означає один із етапів аналізу конфліктної ситуації.

Білий капелюх.

Викладіть факти, тобто як розвивалися події у конфліктній ситуації:  Що було спочатку, з чого все почалося - що сталося потім - що було   після того - чим завершився конфлікт?

        Чорний капелюх.

Визначте, що у даній події було найбільш негативне, неприємне. Які     негативні наслідки можна надалі очікувати? Іншими словами, знайдіть усе «чорне» у цій ситуації

        Червоний капелюх.

У червоному капелюсі народжуються думки про відчуття, емоції, які  пережито учасниками конфлікту:

-  на початку зародження конфлікту;

 – під час розвитку конфліктної ситуації;

 – наприкінці  конфлікту.

     Жовтий капелюх.

Подивіться на цю ситуацію з позитивної сторони. Не буває так, щоб у ситуації все було негативним. Знайдіть у тому, що сталося, щось гарне. «Одягнувши» жовтий капелюх, ми вчимо розум свій та душу переборювати труднощі, знайшовши щось позитивне у тому, що сталось.  Знайдіть та назвіть ці позитивні моменти.

      Зелений капелюх.

Людям у зеленому капелюсі необхідно у конфліктній ситуації використати творче мислення. Кажуть, що навіть неприємне може викликати натхнення (від нещасливого кохання – пишуть вірші, тощо).

Завдання: покличте на допомогу почуття гумору, пожартуйте над даною ситуацією, можете придумати частівку чи вірш.

       Синій капелюх.

Це останній капелюх. Він має допомогти з’ясувати:

-         який життєвий урок ми отримали?

-         якого життєвого досвіду набули у результаті обидві сторони конфлікту?

 

   

 

Д. Карнегі писав: «У суперечці не можна перемогти. Якщо ви програли - значить програли, якщо перемогли –теж програли»

 То ж пам'ятайте, якщо ви прагнете чогось досягти  у  житті, ніколи не витрачай часу на сварки, які псують настрій. Єдиний спосіб виграти в суперечці – Це уникнути її.

 

Правила виходу з конфліктних ситуацій

 

1.Говори тільки про свої відчуття. А не про промахи інших

(наприклад: «Знову, безсовісний, ти спізнився». А якщо так: «Я так хвилювався, на вулиці темно,а тебе ще немає» ).

 2.Говори чітко і ясно, щоб співбесідник міг зрозуміти, який зміст ти вкладаєш у свої слова.

 3.Якщо ти розумієш: що б тине сказав, це образить або ранить співбесідника, відмовся від продовження розмови.

Це тільки здається, що ти біжиш від складностей, насправді ж іноді такий варіант є найуміснішим у конфліктній ситуації.

 4.Навчись слухати співбесідника!

Уважно слухати когось – це означає чути слова, які він говорить, і старатися зрозуміти його почуття.

 5.Вибачайся!

Попросити пробачення не просто, але це можливий спосіб припинити конфлікт. Спробуй промовити такі фрази:

«Мені дуже шкода, що так вийшло, пробач!», «Я зовсім не хотів, щоб так вийшло!».

 6.Переговори.

«Давай обговоримо ситуацію».

  7.Відклади обговорення.

Іноді розв'язати конфліктну ситуацію допомагає час. Краще трохи заспокоїтися, зачекати, відкласти з'ясування питання, але ти маєш бути впевненим, що ви знову зустрінетеся й обговорите ситуацію. Можна використати фрази: «Я зараз дуже втомився, давай поговоримо завтра», «Я поспішаю, давай зустрінемося після обіду і все обговоримо».

 8. Компроміс.

Зазвичай він випливає з переговорів. Але для цього необхідно бажання обох сторін.

 

  Пам'ятка   «Вчимося жити без конфліктів»

 

 1. Не розмовляйте відразу з напруженою, збудженою людиною.

 2. Якщо вам необхідно сказати щось неприємне, постарайтеся створити доброзичливу атмосферу, відзначте заслуги  людини, її добрі справи.

 3. Постарайтеся подивитися на проблему очима опонента, «стати на його місце».

 4. Не приховуйте доброго ставлення до людей, частіше висловлюйте схвалення, не скупіться на похвалу.

 5. Вмійте заставити себе мовчати, коли вас зачіпають.

 6. У невеличкій суперечці, будьте вище дріб'язкових розбірок.

 

  

 

  

 

  

 

Кошелюк Г.В.,

психолог гімназії