Вітаємо на нашому сайті!

Головна

 

 

Виховання юного покоління передбачає глибоке знання вихователем закономірностей розвитку та становлення духовного світу дитини, починаючи з перших років життя.

Як казав В. Сухомлинський: "Я твердо переконаний, що є якості душі, без яких людина не може стати справжнім вихователем, і серед цих якостей на першому місці - вміння проникнути в духовний світ дитини".

Робота класовода - це, безперечно, благородна, але дуже важка, й, головне, відповідальна робота. Це і робота з класним колективом вцілому, із кожною дитиною окремо, співпраця з колегами та батьками.

Система шкільного виховання повинна бути спрямована на різнобічний розвиток учнів, який можливий тільки в тому випадку, якщо весь набір виховних технологій і методик роботи з дітьми створює умови для самореалізації дитини. Самореалізації учнів сприяють розвиток у них пізнавальної мотивації й пізнавального інтересу, загально-навчального інтересу, умінь, навичок, творчих здібностей, уміння знаходити необхідну інформацію, бажання займатися самоосвітою.

Різнобічний розвиток учнів припускає формування наукового світогляду, що дозволить учню увійти у відкритий інформаційний простір, проявляючи якості громадянина.

Виховання учнів фізично й морально здоровими, здатними бути патріотами своєї Батьківщини не на словах, а на ділі, захищати традиції своєї країни й свого народу й поважати традиції, звичаї та культуру інших народів.

Навчально-виховна робота є наріжним каменем роботи усієї гімназії вцілому. Тому їй приділяється велика увага. Вчителями початкових класів регулярно проводиться багато виховних заходів, які передбачають різноманітний розвиток учнівської особистості.

 

З досвіду екологічного виховання

Безпечний відпочинок на природі

Урок-тренінг, проведений вчителем початкових класів Сабадаш О.М.

           Природа забезпечує людину всім необхідним для повноцінного і щасливого життя, вона створила і підтримує нас. Її механізми покликані створювати гармонію та взаємодію різних систем. Потрібно любити природу, без неї не буде нас. Кисень, так необхідний для всього живого, створюється рослинами, крім того, багато рослин виступають в якості їжі людини і тварин, використовуються в якості сировини для різних видів виробництв. Рослини оберігають і є домівкою для незліченної безлічі живих організмів, захищають грунт від руйнування і просто прикрашають наш світ. Ліси - це унікальні місця, куди ми прагнемо потрапити із задушливих міст, це місця, де ми відчуваємо себе вільними і щасливими. Ліси допомагають нам вирватися зі стихії фабрик, заводів, вихлопних газів автомобілів, вдихнути чисте повітря на повні груди, просто приємно провести час. Не можна не згадати про всіма улюблені дари лісів: гриби і ягоди.           Немає на Землі людини, яка б не любила свіжих лісових ягід, випічки і коктейлів з їх додаванням. Наша природа цікава і багатогранна. Але, на жаль, не всі можуть побачити всі її пишність і глибину. Тут слід сказати не тільки про браконьєрів або промислові підприємства, що скидають відходи в ріки, але й про кожного з нас. Напевно, Ви не раз бачили завалені сміттям місця відпочинку людей, людини, миючого машину біля річки чи озера, квіткарів, які продають конвалії або інші рідкісні і зникаючі види рослин.                                                                                             Можна перераховувати дуже довго, але хочеться просто сказати: бережіть природу! Ми не господарі природи, ми її складова, якщо ми не поважаємо її, значить ми не поважаємо себе. 

Метою уроку-тренінгу є розширення знань учнів про природу, яка нас оточує. Виховання спостережливості, інтересу до пізнання навколишнього середовища, любові до природи, бережливого ставлення до неї. А також відпрацювання навичок безпечної поведінки під час відпочинку в природному середовищі.

 

 

Бібліотечні уроки

Виховний захід, проведений вчителем початкових класів Голінською А.Р.

     Я тихенько відчиняю двері та відразу ж потрапляю у справжнє "книжкове місто" з вулицями та площами, палацами й будинками. Це наша шкільна бібліотека. Є тут і свої мешканці - звичайні книги. Вони живуть на своїх полицях, кожна на певному місці, й чекають читачів. Тихо в бібліотеці, мовчать книжки, про щось розмірковують. Але я знаю: як тільки візьмеш книжку в руки, відкриєш першу сторінку - і почне вона розповідати. Тихенько поведе у незнайомий, цікавий, дивовижний, чудовий світ, познайомить з прекрасними людьми, відповість на безліч питань. 
      

Але як же знайти потрібну книгу? І тут завжди на допомогу мені приходить наш шкільний бібліотекар. Це справжній провідник у цьому мудрому царстві. Вона порадить, підкаже, розповість, що, як і де прочитати.

Ми часто відвідуємо шкільну бібліотеку. Знайомимося з новими книжками для дітей. Діти нашої гімназії і мого класу - активні читачі. Це сприяє розвитку їх читацьких навичок.

 

 

Допоможемо птахам, що зимують

Виховний захід, проведений вчителем початкових класів Опанасюк Л.Є.

Не за горами зима. Сніг вкриє землю білою ковдрою. На вулиці стане зимно, морозно. Люди щонайшвидше намагатимуться потрапити до своїх теплих осель. Поспішають… Тільки вони нікуди не поспішають, сидять на гілці, розпушивши своє пір’ячко (так тепліше), мріють. Мріють про весняне тепле сонечко, про ясне блакитне небо… Та весна ще так далеко!

 

Чи задумувалися ми – як братам нашим меншим взимку живеться? За своїми повсякденними клопотами люди навіть не помічають труднощів, з якими стикаються в зимову пору пернаті друзі. Так, багато з них відлетіли в теплі краї і ми з нетерпінням чекаємо їх повернення, бажаючи знову почути дзвінкий спів. Адже зі пташиним співом приходить весна. Та як бути тим птахам, які залишаються поряд з нами взимку? На це питання відповіли учні 2-го класу.

 

Разом зі своїм класоводом Опанасюк Л.Є. вони розмістили у шкільному парку годівнички і слідкують за тим, щоб пташкам було що їсти.

 

 

 

 

 

Зустрічаємо великдень

Виховний захід, проведений вчителем початкових класів Оксютою В.А.

Православні всього світу відзначатимуть Великдень – Воскресіння Христове. Священнослужителі кажуть, що у цей день люди насамперед мають пам'ятати, що це – духовне свято. Тобто при всьому багатстві народних звичаїв і традицій важливо не забувати, що це все-таки свято Воскресіння Христового, а не столу, обжерливості чи випивки
У цей день слід прийти до храму, бажано – до всеношної служби. Саме після цього потрібно освячувати всі свої великодні приношення. Вони традиційні. Це паска, крашанки і писанки, а також м'ясні страви – шматок м'яса, сала, ковбаси. Крім того, святять і вино. Все решта – на розсуд. 

Згідно з традиціями, після святкової церковної служби православні поспішають додому, щоб розговітися. За святковим столом спочатку пробують хрін – натщесерце, для здоров'я і зміцнення. Глава сім'ї розрізає паску, кожен їсть свій шматочок обережно, щоб жодна крихта не впала. Потім «цокаються» крашанками і пробують всі страви потроху. Крашанки – один із головних атрибутів великоднього столу. Під час свята їх дають рідним, сусідам, які зайшли привітати, беруть із собою, коли йдуть у гості, роздають нужденним або залишають у церкві. Крім крашанок, роблять писанки (розписують сирі яйця).

Про українські писанки існує багато легенд, розповідей і приказок. Одна із них висловлює таку думку: «У світі доти існуватиме любов, доки на землі розписуватимуть писанки».

Прикмети на Великдень

          Коли на Великдень ясно світить сонце, то через три дні падатиме дощ.
          Коли на Великдень дощ або хмарно, буде врожай.
          Коли на Великдень спить господар, то виляже пшениця, а якщо господиня — льон.