Питання
підвищення кваліфікації вчителів вимагає постійної уваги і
безперервної роботи. Вирішенню цих проблем сприяє організація
методичної роботи в нашій гімназії, яка розглядається як цілісна
система підвищення науково-теоретичного і загальнокультурного
рівнів, психолого-педагогічної підготовки, професійної майстерності
педагогів, формування у них готовності до самоосвіти,
самовдосконалення.
Головні напрями методичної
роботи:
- поглиблена методологічно – теоретична
підготовка вчителів;
- вивчення і використання в практиці сучасних досягнень
психолого-педагогічної науки, нових освітніх технологій,
перспективного педагогічного досвіду; розвиток ініціативи і
творчості, новаторських пошуків педагогів;
- діагностика труднощів у роботі вчителів, надання практичної
допомоги педагогам у розв’язанні актуальних проблем навчання і
виховання школярів;
- організація систематичного вивчення навчальних програм,
підручників, посібників, інструктивно-нормативних документів;
- організація самоосвіти курсового підвищення кваліфікації
педагогічних працівників;
- підготовка і проведення заходів, спрямованих на вдосконалення
навчально-виховного процесу, підвищення загальноосвітнього рівня
учнів, їх вихованості;
- вивчення та аналіз стану викладання, рівня навчальних досягнень
учня, виявлення труднощів у засвоєнні ними програмного матеріалу;
- вирішення завдань науково-методичної проблеми школи: «Особистісно
орієнтовані технології педагогічного процесу як засіб розвитку
творчої особистості вчителів і учня».
Уся внутрішньошкільна методична робота Любарської
гімназії №1 планується і проводиться на діагностичній основі, куди
входять підсумки роботи педколективу за попередні роки, аналіз
шкільної документації, співбесіди з педагогами, анкетування. Все це
дає змогу виявити кращий досвід і труднощі педагогів у їх
діяльності. На основі скорегованих і систематизованих даних
діагностичних карт визначається науково-методична проблема,
планується зміст методичної роботи школи та форми її проведення.
Особлива увага звертається на подолання виявлених труднощів, надання
ефективної допомоги педагогічним працівникам.
Творчого учня може виховати і творчий вчитель. А тому реалізація
концепції особистісно орієнтованого навчання вимагає створення
відповідно особистісно орієнтованої структури методичної роботи
школи.
Педради
Особливе місце у цій структурі
належить педраді, яка з одного боку виступає як постійно
діючий колегіальний орган управління школою, а з другого – як дієва
форма масової методичної роботи школи.
Поряд з традиційною формою
проведення педрад, в школі практикуються і нетрадиційні форми їх
проведення. Це, зокрема, педрада –
конференція, педрада – семінар-практикум, педрада-круглий стіл,
педрада-презентація.
До проведення таких педрад
готуються всі працівники, розробляється попередньо план проведення,
пропонуються питання для обговорення, використовуються різного роду
анкети, відеозаписи фрагментів уроків з наступним їх обговоренням.
Колективно розробляється рішення педради, рекомендації, пропозиції.
Форми
методичної роботи
Відповідно до реалізації завдань науково – методичної
проблеми школи, плануються форми методичної роботи.
Координатором методичної роботи є методична рада,
на засіданнях якої розглядаються теоретичні питання, визначаються
основні аспекти практичної реалізації нововведень,проводиться аналіз
іх доцільності та результативності, розробляються методичні
рекомендації з використання педагогічного досвіду, затверджуються
плани роботи метод’обєднань, творчих груп і таке інше.
У практику методичної роботи школи увійшло проведення
методичних тижнів, метою яких є:
- обмін досвідом серед колег;
- ознайомлення з результатами роботи вчителів, які атестуються;
- удосконалення професійної діяльності молодих спеціалістів.
Розпочинають їх вчителі вищої категорії. Завершується тиждень Днем
молодого спеціаліста.
Плідною є робота постійно діючого психолого-педагогічного
семінару, головні завдання кого:
- ознайомлення з новітніми досягненнями психолого-педагогічної
науки і передового досвіду;
- залучення вчителів до творчої науково – дослідницької діяльності в
сфері психології;
- підвищення загальної психологічної і педагогічної культури
вчителів, розвиток уміння будувати гуманні стосунки з дітьми;
- сприяння впровадженню механізмів ефективного педагогічного впливу
на учнів.
Усі види індивідуальної роботи з педагогами спрямовані на практичну
підготовку. Це насамперед допомога педагогічним працівникам у
підготовці до проведення навчальних занять, а також позакласних
заходів, планування роботи, оформлення шкільної документації, добори
текстів письмових робіт для тематичного оцінювання досягнень учнів
тощо.
У школі широко впроваджуються і нетрадиційні форми методичної
роботи. Зокрема, проведення дискусій, дидактичних ігор,
панорама методичних знахідок, методичні вечорниці.
Цікаво в школі проводять творчі звіти вчителів, проблемні столи,
творчі портрети.
Шкільний методичний кабінет
є центром методичної роботи школи, основною базою для
проведення усіх видів методичних заходів та організаційних форм
самоосвіти вчителів, обладнаний відповідно до вимог Положення про
шкільний методичний кабінет. У ньому зосереджено:
- нормативно – правові документи про школу, методичні листи і
розпорядження Міністерства освіти і науки України;
- література з питань педагогіки і психології, методики викладання
навчальних предметів;
- матеріали про перспективний педагогічний досвід;
- матеріали про педагогічну пропаганду серед бітьків;
- документація шкільних методоб’єднань, творчих груп;
- педагогічні виставки з актуальних проблем навчально-виховного
процесу.
Про ефективність внутрішньо шкільної методичної роботи свідчить
рівень професійної майстерності педагогічних працівників школи.
Творча, доброзичлива атмосфера
спілкування в колективі дає можливість успішно вирішувати усі
проблеми навчально-виховного процесу.
Завдання. Зміст і форми методичної
роботи в школі перебувають у постійному розвитку, подальшому пошуку
ефективності вдосконалення професійної майстерності вчителів,
спрямованого на вирішення завдань національної освіти. |