|
|
Самоврядування – складна
структура, в якій діють різні принципи, зокрема й демократії та
свободи. Однак сфера застосування кожного принципу має бути чітко
окреслена. Інакше ж можна прийти до важких наслідків у педагогічній
роботі школи. А там, де немає соціальних зв'язків і дорослі й діти
після уроків розбігаються по домівках, складно налагодити відразу
загальношкільне самоврядування. Тому іноді доводиться починати з
найпростіших форм організації діяльності, в основі яких знаходяться
насамперед бажання й інтереси самих дітей, а також завдання захисту
їхніх прав у середовищі вчителів. У байдужій до потреб дитини школі
самоврядування практично неможливе. Нехай навіть там обрано
президента і в кожнім класі створено учнівський парламент, але якщо
педагоги ставляться до цього лише як до гри, тоді нічого не вийде з
вихованням вільної особистості. Ефективність організації управління
в школі значною мірою залежить від рівня підготовки керівництва
школи до управлінської діяльності та її інформаційного забезпечення.
Здатність
до самоврядування
в суспільстві не є природженою.
Це наслідок звички та
тривалої підготовки.
Т. Джеферсон
|
Хто ми: співдружність
дітей, підлітків, юнаків та дівчат, які навчаться в Любарській
гімназії №1.
Що нас об’єднує: бажання
зробити шкільне життя ще кращим, більш веселим та цікавим, бажання
діяти разом.
Для чого ми зібрались:
об’єднати зусилля для добрих та корисних справ. Ми самі вирішуємо:
хто входить у нашу співдружність, які справи, свята нам проводити.
Що для нас найдорожче:
свобода думки.
Про кого ми піклуємось:
про тих, хто менший та слабкіший від нас, один про одного та про
тих, хто у біді.
Що нам допомагає жити:
гра, сюрприз, таємниця, вигадка, фантазія, а ще те, що ми вирішуємо
та виконуємо самі.
Якщо ти з нами: знайдеш
друзів серед своїх ровесників та дорослих, зможеш проявити себе у
цікавій для тебе справі: не залишишся самотнім у радості і в біді.
Самоврядування в Любарській гімназії №1
здійснюється через учнівську Раду
– просвітницько – культурологічне самодіяльне об’єднання учнів 5 –
11 класів.
Мета: формування і
розвиток особистості, її національної свідомості через відродження
національної культури, традицій, звичаїв та обрядів.
В основу роботи учнівської
Ради покладено такі принципи:
демократичний – всі учні мають рівні права, беруть участь у
вирішенні питань, що стосується життя школи;
гуманістичний - захищає права кожного, добрим ділом і словом
підтримує того, хто потрапив у біду;
самодіяльний – учні самі вирішують питання життя класу,
обирають цікаві справи.
Учнівська Рада є виконавчим демократичним органом самоуправління
учнів школи, який покликаний сприяти формуванню в учнів
свідомого ставлення до своїх прав та обов’язків. Учнівська Рада
обирається на початку навчального року ( терміном на один рік)
відкритим голосуванням на загальношкільних учнівських зборах.
Обирається голова учнівської Ради та його заступники, які
координують роботу всіх підрозділів.
Комісія інформації:
працює над формуванням в учнів власної думки, вміння висловлюватись
і слухати, толерантно ставитися до переконань інших, організовує
зустрічі з цікавими людьми різних професій, випускає шкільний
календар.
Комісія навчання: виховує
в учнів відповідальне ставлення до навчання через організацію
предметних вечорів, конкурсів, надає допомогу в проведенні шкільних
олімпіад, контролює відвідування учнями уроків та успішність,
перевіряє стан учнівських зошитів та щоденників. Випускає «Екран
успішності».
Комісії дисципліни, праці та порядку
– організовує самообслуговування в класах, чергування учнів по школі
і в класах, перевіряє стан класних кімнат.
Комісії спорту, відпочинку:
проводять шкільні свята, вечори відпочинку, дискотеки, шкільну
спартакіаду, «Козацькі забави», залучають учнів до участі в
спортивних секціях, змаганнях, туристичних мандрівках.
Старостат – координує
роботу класних колективів.
Обрана модель учнівського самоврядування допомагає тісніше
співпрацювати учнівському та вчительському колективу на засадах
партнерства та співробітництва; допомагає учням розвивати такі риси
особистості, як відповідальність, толерантність, цілеспрямованість,
свідоме ставлення не тільки до своїх прав, але й обов’язків.
Учнівська модель вчиться організовувати своє навчання і дозвілля
цікаво.
Відповідальне та свідоме ставлення учнів до своїх прав та обов’язків
допомагає утримувати шкільні приміщення та меблі в задовільному
стані (кілька років без ремонту).
Наприкінці навчального року підводяться підсумки роботи кожного
класного колективу. Враховуються такі аспекти роботи: навчання,
дисципліна, збереження шкільного майна, участь у виховних заходах,
ініціатива у проведенні різних корисних справ.
Найкращі учнівські колективи нагороджуються подяками, грамотами.
Практична реалізація діяльності
шкільного самоврядування має на меті забезпечити сприятливі умови
для виховання особистості демократичного світогляду, яка поважає
громадянські права і свободи.
|