06 травня 2014 р. Головна Наша візитка Зворотній зв'язок

Сила гімназії - у її вчителях, слава - в учнях!!!

Новини гімнізіїІсторія гімназіїАдміністраціяНими гордиться гімназіяМетодична роботаВиховна роботаУчнівське самоврядуванняМузеї гімназіїНаша бібліотекаСпортивні досягненняІнформація для учнівГімназійні посиденькиПсихологічна служба Учнівське самоврядування

 

Самоврядування – складна структура, в якій діють різні принципи, зокрема й демократії та свободи. Однак сфера застосування кожного принципу має бути чітко окреслена. Інакше ж можна прийти до важких наслідків у педагогічній роботі школи. А там, де немає соціальних зв'язків і дорослі й діти після уроків розбігаються по домівках, складно налагодити відразу загальношкільне самоврядування. Тому іноді доводиться починати з найпростіших форм організації діяльності, в основі яких знаходяться насамперед бажання й інтереси самих дітей, а також завдання захисту їхніх прав у середовищі вчителів. У байдужій до потреб дитини школі самоврядування практично неможливе. Нехай навіть там обрано президента і в кожнім класі створено учнівський парламент, але якщо педагоги ставляться до цього лише як до гри, тоді нічого не вийде з вихованням вільної особистості. Ефективність організації управління в школі значною мірою залежить від рівня підготовки керівництва школи до управлінської діяльності та її інформаційного забезпечення.

Здатність до самоврядування
в суспільстві не є природженою.
Це наслідок звички та
тривалої підготовки.
Т. Джеферсон

 

 

Хто ми: співдружність дітей, підлітків, юнаків та дівчат, які навчаться в Любарській гімназії №1.

Що нас об’єднує: бажання зробити шкільне життя ще кращим, більш веселим та цікавим, бажання діяти разом.

Для чого ми зібрались: об’єднати зусилля для добрих та корисних справ. Ми самі вирішуємо: хто входить у нашу співдружність, які справи, свята нам проводити.

Що для нас найдорожче: свобода думки.

Про кого ми піклуємось: про тих, хто менший та слабкіший від нас, один про одного та про тих, хто у біді.

Що нам допомагає жити: гра, сюрприз, таємниця, вигадка, фантазія, а ще те, що ми вирішуємо та виконуємо самі.

Якщо ти з нами: знайдеш друзів серед своїх ровесників та дорослих, зможеш проявити себе у цікавій для тебе справі: не залишишся самотнім у радості і в біді.

              

Самоврядування в Любарській гімназії №1 здійснюється через учнівську Раду – просвітницько – культурологічне самодіяльне об’єднання учнів 5 – 11 класів.

Мета: формування і розвиток особистості, її національної свідомості через відродження національної культури, традицій, звичаїв та обрядів.

В основу роботи учнівської Ради покладено такі принципи:

демократичний – всі учні мають рівні права, беруть участь у вирішенні питань, що стосується життя школи;
гуманістичний - захищає права кожного, добрим ділом і словом підтримує того, хто потрапив у біду;
самодіяльний – учні самі вирішують питання життя класу, обирають цікаві справи.


Учнівська Рада є виконавчим демократичним органом самоуправління учнів школи, який покликаний сприяти формуванню в учнів свідомого ставлення до своїх прав та обов’язків. Учнівська Рада обирається на початку навчального року ( терміном на один рік) відкритим голосуванням на загальношкільних учнівських зборах. Обирається голова учнівської Ради та його заступники, які координують роботу всіх підрозділів.

Комісія інформації: працює над формуванням в учнів власної думки, вміння висловлюватись і слухати, толерантно ставитися до переконань інших, організовує зустрічі з цікавими людьми різних професій, випускає шкільний календар.

Комісія навчання: виховує в учнів відповідальне ставлення до навчання через організацію предметних вечорів, конкурсів, надає допомогу в проведенні шкільних олімпіад, контролює відвідування учнями уроків та успішність, перевіряє стан учнівських зошитів та щоденників. Випускає «Екран успішності».

Комісії дисципліни, праці та порядку – організовує самообслуговування в класах, чергування учнів по школі і в класах, перевіряє стан класних кімнат.

Комісії спорту, відпочинку: проводять шкільні свята, вечори відпочинку, дискотеки, шкільну спартакіаду, «Козацькі забави», залучають учнів до участі в спортивних секціях, змаганнях, туристичних мандрівках.

Старостат – координує роботу класних колективів.

Обрана модель учнівського самоврядування допомагає тісніше співпрацювати учнівському та вчительському колективу на засадах партнерства та співробітництва; допомагає учням розвивати такі риси особистості, як відповідальність, толерантність, цілеспрямованість, свідоме ставлення не тільки до своїх прав, але й обов’язків. Учнівська модель вчиться організовувати своє навчання і дозвілля цікаво.

Відповідальне та свідоме ставлення учнів до своїх прав та обов’язків допомагає утримувати шкільні приміщення та меблі в задовільному стані (кілька років без ремонту).

Наприкінці навчального року підводяться підсумки роботи кожного класного колективу. Враховуються такі аспекти роботи: навчання, дисципліна, збереження шкільного майна, участь у виховних заходах, ініціатива у проведенні різних корисних справ.

Найкращі учнівські колективи нагороджуються подяками, грамотами.

 Практична реалізація діяльності шкільного самоврядування має на меті забезпечити сприятливі умови для  виховання особистості демократичного світогляду, яка поважає громадянські права і свободи.