Шлях
науки веде до успіху
Наука,
світло знань –
Їх віднайти
вдається кожному,
Хто знає труд і втому,
Хто впевнено прямує до мети,
Завжди шукає шлях у невідоме.
Світло науки веде до пізнання учнів нашої гімназії,
які щороку захищають свої дослідницькі роботи на традиційному
засіданні Малої Академії Наук.
Протягом року наукові керівники: П’янківська С.В.,
Макаренко Т.В., Михальчук О.Г., Михальчук О.О., СидорчукН.В.,
Сєдова Л.С., Кошелюк Г.В, Поліщук Р.В., Бондарчук П.О. – працювали з учнями над
окремими темами у рамках певних наукових відділень і секцій.
Учні дуже відповідально попрацювали, взяли активну
участь у І етапі конкурсу-захисту
наукових робіт МАН.
Цікаво
і змістовно побудувала свій виступ Лісогурська Ірина,
учениця 9-В класу (відділення «Мовознавство»), яка чітко визначила
мету своєї роботи «Скорочення англійських власних імен» та
систематизувала цікавий матеріал про використання імен в українській
мові.
Оригінальністю побудови і глибоким змістом
відзначилися виступи Круть Валерії та Франкової Юлії,
учениць 11-В класу (відділення «Комп’ютерні науки»). Юні
дослідники-програмісти продемонстрували власні дослідження, творчі
проекти у вигляді навчальних програм, що мають практичне
застосування на уроках математики. Виступи були чіткі, оригінальні,
базувалися на використанні наукової лексики, чітко було вказано
об’єкт дослідження.
Актуальні
проблеми сучасного суспільного життя висвітлила у своїй роботі
Будім Анна, учениця 11-В класу (відділення «Філософія та
суспільствознавство»). Будім Анна переконливо доводила, що юридична
відповідальність за вчинки з боку кожної особистості – важлива умова
сучасного співіснування.
Цікаві дослідження у колективі своїх ровесників
провела Лісогурська Аліна, учениця 9-В класу
(відділення «Хімія» та «Біологія») і успішно захистила роботу
«Міжособистісні конфлікти у підлітковому віці», чітко визначила
мету, актуальність обраної теми та розтлумачила основні шляхи й
результати дослідження.
Зацікавив
усіх присутніх виступ Гевліча Вадима, учня 9-В класу
(відділення «Науки про Землю»). Його дослідження про водні ресурси
(безодні, джерела) дуже тісно було пов’язане з місцевим матеріалом –
свідченнями про Пединківську, Провалівську безодні, «холодну
криницю» біля Березівки тощо. Учень підготував схеми, карти, які
унаочнювали захист роботи.
Проекти,
початкові матеріали до наукових досліджень презентували учні:
Борщ Сергій – 9-В клас – відділення «Літературо-знавство,
фольклористика, мис-ецтвознавство» - зібрав частину цікавих
матеріалів до теми «Гуманістичні ідеї грецького поета Кавафіса»;
Кіндрась
Ярослава – 9-А клас – відділення «Літературознавство,
фольклористика та мистецтвознавство» - опрацювала дуже багато
літературних творів, щоб висвітлити тему «Різдво у світовій
літературі», продовжить дослідження описів цього свята у творчості
різних письменників;
Кучерук
Алла – 9-А клас – відділення «Літературознавство,
фольклористика та мистецтвознавство» - працює над вивченням
особливостей творчості письменника Джеймса Баррі.
На
достатньому рівні опрацювала тему «Держано-правові механізми захисту
прав жінки в аспекті гендерної рівності» учениця 10-В класу
Семенюк Діана – відділення «Філософія та
суспільствознавство». Робота цікаві факти зв’язку
із життям: роль сучасних жінок у розвитку економіки, політики,
культури, їх професійний статус. Виступ відзначався чіткістю,
послідовністю.
Учителі
Бондарчук П.О. та Поліщук Р.В. працювали із групою дітей 5-6 класів
«Ерудит» у відділеннях «Літературознавство, фольклористика та
мистецтвознавство», «Мовознавство», «Історія». Юні науковці
розпочали роботу над цікавими питаннями і висловлювалися конкретно й
логічно, повідомили, що будуть удосконалювати й поглиблювати свої
напрацювання відповідно до визначених тем: Демчук Людмила
– 5-В клас – «Ювелірне мистецтво в Київській Русі-Україні»;
Грибинюк Олександр – 5-В клас - «Засоби милозвучності рідної мови».
До того ж, Олександр емоційно звернувся до учасників засідання
словами Рильського: «Не бійтесь заглядати у словник, то пишний яр, а
не сумне провалля»;
Гончарук-Хомин Ігор – 6-Б клас –
«Релігія країн і держав стародавнього світу»; Малиш Вікторія – 6-Б
клас – «Зародження наукових знань в країнах і державах стародавнього
світу».
Досліджуючи ряд цікавих питань, працюють інші учні
гімназії.
Серед
них: Амангельдієва Інна – 9-В клас – «Вапняки Любарщини» (відділення
«Науки про Землю»); Бурашнікова Дар’я, Прут Олена – учні 11-Акласу –
«Фонетичні та лексичні відмінності у британському та американському
варіантах англійської мови»; Мулярчук Михайло – 10-Б клас -
«Відгомін декабристського руху у нашому краї».
Вчена рада підвела
підсумки конкурсу-захисту наукових робіт учнів гімназії та визначила
до участі у ІІ етапі (районному конкурсі) таких учнів: Круть
Валерію, Франкову Юлію, Будім Анну, Гевліча Вадима, Лісогурську
Аліну, Лісогурську Ірину.
Директор гімназії Кулик В.В. нагородила усіх
науковців подяками, відзначила їх плідну роботу, творчі здобутки й
починання, зауважила, що систематична науково-дослідницька та
експериментальна робота забезпечує інтелектуальний і духовний
розвиток, підготовку до активної діяльності у сфері науки та сприяє
самовизначенню в майбутній професії.
Головко
Лариса
Володимирівна,
заступник директора
з навчально-виховної
роботи
|