Тиждень психології
25 декабря 2012 р. Головна Наша візитка Зворотній зв'язок

Сила гімназії - у її вчителях, слава - в учнях!!!

Новини гімнізіїІсторія гімназіїАдміністраціяНаші вчителіНими гордиться гімназіяМетодична роботаВиховна роботаУчнівське самоврядуванняМузеї гімназіїНаша бібліотекаСпортивні досягненняІнформація для учнівФотогалереяНаш рідний крайТворчі роботи учнівГімназійні посиденькиПсихологічна службаПсихологічна служба

 

Тиждень психології

Толерантність у нашому житті

 

Щаслива людина та, яка дарує щастя багатьом людям

( Дені Дідро, французький математик)

 

Той, хто хоче обвинувачувати, не повинен поспішати.

(Мольєр, французький драматург)

Таку назву мав тиждень психології, який проходив у нашій гімназії у першу неділю грудня. Він поєднав в єдине ціле Міжнародний день толерантності (16 листопада), Всесвітній день боротьби зі СНІДом (1 грудня), Міжнародний День інвалідів (3 грудня), День прав людини (10 грудня).

Ще з часів Київської Русі  Володимир Мономах у своєму «Повчанні дітям» закликав: не забувайте убогих, подавайте сиротам, захистіть удову; не майте  гордощів у своєму серці,  старших шануйте; не  пройдіть мимо людини, не привітавши її, і добре слово мовте; на світанні, побачивши сонце, з радістю прославте день новий.

Мета тижня: формування  та розвиток уявлення в учнів про толерантність як універсальний принцип життя людини; виховання толерантності як особистісної якості.

Завдання:

•  Ознайомити  учнів  з  поняттями  «толерантність»  і  «толерантна  особистість»,  критеріями  і  соціальними  виявами  толерантності  й нетерпимості, показати значення толерантної поведінки у взаємодії з людьми, а також у різних життєвих сферах.

•  Навчити учнів конкретних прийомів, що допомагають розвинути в собі якості толерантної особистості.

•  Розвивати  уяву,  здатність  до  емпатії,  співпереживання  і  співчуття, довіру, гідність і самопізнання як елементи толерантності в контексті взаємин з іншими.

 

Кожен день тижня психології був насичений різноманітними заходами:

 3.12   День взаєморозуміння

1. Година спілкування з елементами тренінгу «Взаєморозуміння – крок до успіху» (4 б клас)

2. Година спілкування «В ім’я загального добра”     («круглий стіл») (8-мі кл.)

3. Зустріч – бесіда з лікарем - інфекціоністом  «СНІД – реальність та міфи» 10-11 кл.)

 

4.12  День доброзичливості

 

  1.Огляд книжкової виставки «Вчимося розуміти та поважати інших» (протягом тижня) шкільна бібліотека

 2. Написання творів –роздумів «Толерантність – це…» (5-11кл.) уроки української мови, світової літератури.

3. Бібліотечний урок «Вчимося розуміти та поважати інших»  (група продовженого дня 2-гі кл.)

 

5.12 День ввічливості

 

1.      Конкурс малюнків  «Світ без насилля»  (5 -7 кл.)

 

6.12 День  відкритості

 

1.  Майстер – клас «Паперовий   світ»(вчителі початкових класів)

2.  Зустріч – бесіда з представниками правоохоронних органів «Толерантність - не тільки моральний обов'язок, а й правова потреба»  (учні 9 –х кл.)   

 

7.12 День дружби

 

1.     Г р а  «Дружать діти на планеті!» (учні 1–4 кл.)

2. Конкурс колажів    «Д р у ж б а – це…» (учні 1-4 кл.)

 

 

Про початок тижня психології усі учні , вчителі, батьки дізналися із вручення їм символічних сердечок, на яких було написано:”Впусти психологію в своє серце “.

 

Під час проведення годин спілкування з елементами тренінгу «Взаєморозуміння – крок до успіху», «В ім’я загального добра” учні 4-Б класу, 8-А, 8-Б класів:

  Розкривали поняття «толерантність», дізнавалися про певні рівні толерантної поведінки людини;

  Усвідомлювали важливість адекватної самооцінки, вміння аналізувати, приймати рішення, обирати правильну позицію;

 Виховували в собі  спостережливість, уважність до інших людей, здатність бачити і розуміти відмінність іншої людини від себе, усвідомлення важливості встановлення стосунків на доброзичливій основі, формування ціннісних установок на толерантне спілкування та навичок толерантної поведінки, звичок;

 Виховували в собі  чуйність, взаємоповагу, людяність, терпимість і небайдужість.

 

     

 

    

 

     

 

     

 

Особливе місце у вихованні толерантності як особистісної якості учнів належить бібліотеці. Бібліотекарі Фоміна Г.І., Кузьмінська О.Ф. представили до уваги учнів виставку художньої літератури  «Вчимося розуміти та поважати інших».

 А також під час проведення  бібліотечного уроку бібліотекар  Фоміна Г.І. розкрила перед учнями роль художнього слова для  усвідомлення важливості  взаєморозуміння, шанобливого ставлення до людей.

Другокласники запевнили, що вони з собою  у доросле життя візьмуть розум, милосердя, повагу, дружбу,  щоб бути толерантними.

    

Учні 5- 7 класів ( Нечипорук Д., Губатюк Н., Остапчук Є., Моргунська Л., Тринус Д., Коваль І., Пилипів А., Шастун Д., Патей Я., Костишин В., Кузьмінський М., Залуцький М.,  Шапіренко К., Панасюк М., Лозова О., Василівська І., Захарчук О., Войтович Л., Гопало І.,Самолюк Т.,  Сободар В., Зущик Л.) взяли участь в конкурсі малюнків «Світ без насилля».  За допомогою фантазії, уяви, вміння аналізувати проблеми сучасного світу діти розкрили тему насилля . Вони розуміють, що світ без насилля – це мир на планеті, це дружна родина, це дружба хлопчиків і дівчаток,  взаєморозуміння людей різних національностей, це допомога дітям з обмеженими можливостями,  це радість, це сонячний день.

    

    

Майстер – клас «Паперовий   світ» об’єднав вчителів  початкових класів.

Ніщо так не згуртовує дітей, як спільна праця. Вчителі  початкових класів зібралися, щоб поділитися досвідом у виготовленні робіт з паперу. В  їх руках можуть  перетворитися різнокольорові серветки, використовуючи техніку торцювання,  на образи дерев, квітів, звичайні газетні аркуші на чашку з блюдцем, чарівну вазу, дзвіночок,  складені трикутнички за методом модульного орігамі у «низькокалорійний торт», зайчика, смужки кольорового паперу за технікою квілінг у вишукані картини квітів.  Навчаючи дітей цих нескладних технік з папером, вчителі тим самим розвивають увагу, уяву, фантазію, мислення  у дітей.

   

       «СНІД – реальність та міфи»-- таку  назву мала зустріч учнів 10-11 класів  з лікарем – інфекціоністом А.Ф.Кузьмінською .

В ході бесіди  учні узагальнили інформацію про шляхи передавання ВІЛ-інфекції, навчалися оцінювати власну поведінку щодо її ризикованості, зрозуміли важливість перевірки на ВІЛ – інфекцію. Також учні в прийшли до висновку, що стосунки з хворими на СНІД людьми повинні ґрунтуватися на толерантній основі.

Зустріч з представниками правоохоронних органів Грушак І.В. (начальник Любарського районного управління юстиції) та Уманцем Р.В. (інспектор кримінально - виконавчої інспекції)  

 

допомогла учням 9 – х класів поглибити свої знання з теми  «Толерантність - не тільки моральний обов'язок, а й правова потреба».

 

Незвичайним виявився п’ятий день тижня.

До нього особливо готувалися учні початкових класів. Протягом усього тижня учні  створювали галерею колажів «Дружба – це…!».  Які яскраво відтворили розуміння дітьми дружби.

   

    

Кожний учнівський колектив був відзначений подяками за «оригінальність», за «креативність», за «творчість», за «працьовитість», за «естетичність», за «змістовність» в оформленні своїх робіт.

Також протягом тижня учні початкових класів намагалися бути особливо ввічливими та вихованими, адже їм самим  належало обрати  найкращих учнів в своїх колективах: Міс та Містера толерантність,  вручивши таким діткам пелюсточки квітів.  Хто найбільше отримав пелюсточок від своїх однокласників, той став Міс та Містером толерантність. Зібравшись усі разом, щоб підтвердити слова «Дружать діти на планеті», учні вивчили танець «Чунга – чанга» за допомогою вчителя хореографії Балдинюк Т. Л., розказували вірші про взаєморозуміння, взаємоповагу, милосердя, дружбу серед дітей, відгадували загадки. А також за результатами виборів були нагороджені медалями «За толерантність».

 

   

 

Учні 10-Б класу поділилися своїми роздумами про толерантність в житті людини.

На їхню думку, толерантність, на жаль, притаманна не усім людям. Тому виникають конфлікти, непорозуміння між людьми. Терпимість у відносинах між людьми є основою мирного співіснування, порядності, милосердя, поваги, щирості. Кожен з них намагається бути толерантним.
 

Учням гімназії десятикласники радять:
- вивчи слова ввічливості та навчись доречно їх використовувати;
- будь уважним до оточуючих тебе людей;
- допомагай, якщо хтось потребує твоєї допомоги;
- не роби боляче ближнім ні словом, ні ділом і навіть думкою;
- будь уважним слухачем і цікавим співрозмовником;
- відпочивай так, щоб іншим не створювати незручностей;
- усміхайся та роби більше добрих справ.
 

Учні гімназії вірять, що справжнім взірцем толерантності може стати будь-яка людина, лише потрібно захотіти змінити світ на краще.
 

Кажіть ви більше ніжних слів,

Комусь всміхайтесь ненароком,

То не життя людське коротке,

Короткі в нас слова черстві.

Кажіть побільше ніжних слів.

 

 

Кошелюк Галина Володимирівна,

практичний психолог